ul.Karłowicka 3,
62-006 Kobylnica

+48 (61) 81-50-113
szkola.wierzonka@gmail.com

PRZERWY ŚRÓDLEKCYJNE

   Z gimnastyką mózgu według Dennisona. Dr Dennison jest twórcą  kinezjologii edukacyjnej. Jest to prosta i skuteczna metoda wspomagająca naturalny rozwój każdego. Podstawowym jej zadaniem jest integracja myśli i działań, czyli idealna współpraca umysłu i ciała. Metoda ta sprawdza się w pracy z dziećmi i pomaga przezwyciężać problemy szkolne. Dennison proponuje ćwiczenia, które prowadzą do integracji obu półkul mózgu, czego efektem może być , np. płynne czytanie, także ze zrozumieniem, poprawa koncentracji, pisania, wzrost energii i  uwolnienie od stresu.

 Doceniając prostotę i efektywność gimnastyki mózgu,  postanowiliśmy ją wprowadzić w ramach projektu. Każdego miesiąca poczynając od września pani pedagog w ramach ćwiczeń śródlekcyjnych dwa – trzy razy odwiedzała każdą klasę, od O do VI. Najpierw prezentowała uczniom zestaw kilku ćwiczeń, jednocześnie informując, jaki pozytywny efekt przyniosą. Następnie proponowała wspólne wykonanie przedstawionego zestawu. Każdego miesiąca dodawała nowe ćwiczenia. W gimnastyce uczestniczyli też nauczyciele prowadzący zajęcia. Zapoznawszy się z metodą Dennisona, mogli  już potem sami proponować przykładowe ćwiczenia na kolejnych swoich lekcjach. Uczniowie po kilkakrotnym wykonaniu mieli już swoje ulubione i  chcieli właśnie ich podczas gimnastyki śródlekcyjnej.

Ćwiczenia te nie są pracochłonne, a warto je wykonywać, ponieważ prowadzą do wymiernych korzyści.

mm

LODOWISKO 2

       17 grudnia lodowisko w Swarzędzu opanowali uczniowie klas IV - VI naszej szkoły, tak, gdyż oprócz nich na tafli były tylko pojedyncze osoby spoza Szkoły w Wierzonce. Jedni stawiali nieśmiało pierwsze kroki, tzn ślizgi, inni doskonalili swe umiejętności, coraz śmielej i szybciej szusując po lodzie. Na koniec nikt już nie trzymał się bandy, natomiast wielu próbowało wykonywać coraz odważniejsze figury. Sesja niepostrzeżenie miała się ku końcowi i trzeba było wracać. Z wielu piersi wyrwało się ,,szkoda!" i ,, kiedy znów?".

       Zobaczymy, bo zima właściwie się zaczyna.

mm

TERMY MALTAŃSKIE.

 

       10 grudnia, godz. 15. Za nami pracowity szkolny czwartek, na dworze późnojesienna szarość. Wychodzimy w nią, by wsiąść do zamówionego autokaru, który zawozi nas do Poznania. Tam nasza trzydziestoosobowa grupa: uczniowie, rodzice i opiekunowie spędza fantastyczne dwie godziny w Termach Maltańskich, największym ośrodku sportowo – rekreacyjnym Poznania. Baseny, zjeżdżalnie, pontony, piracki statek, fontanny, fale, solanki, hydromasaże – korzystamy ze wszystkich atrakcji. Czas mija szybko.

        Po zdrowym wysiłku zmęczeni, ale zrelaksowani wracamy bezpiecznie do swoich domów. Szkoda, że nie mamy cyklicznie takich wyjazdów. Przydałyby się na pewno po intensywnym, umysłowym wysiłku. I  szkoda, że projekt ,,Zdrowo to sportowo” niedługo się kończy, gdyż to on dal nam możliwość takiego gratisowego wyjazdu. 

NA LODOWISKU

     Jeszcze nie zima, a my już mamy łyżwy na nogach i uczymy się lub doskonalimy jazdę na tym ,,jednośladzie”. A gdzie? Na otwartym już lodowisku przy Wodnym Raju w Swarzędzu. Kiedy? 4 grudnia. Swoje pierwsze bądź kolejne szlify zdobywać mogli wszyscy chętni uczniowie klas I – III. Wystarczyły dobre chęci, gdyż wyjazd zorganizowano w ramach projektu ,,Zdrowo to sportowo”.

     I podziwiali opiekunowie, czyli panie Adela Kupiec, Genowefa Springer i pan Piotr Kozłowski oraz rodzice odwagę i determinację swoich pociech. Ponieważ z ,,chodziarzy” nieporadnie kroczących przy bandzie przy końcu sesji przeistoczyły się one w łyżwiarzy sunących płynnie po tafli.

      Kolejny taki wyjazd, tym razem 17 grudnia, czeka uczniów klas starszych. Zapraszamy.

TENIS ZIEMNY

 

                        ZANIM ZACZNIEMY GRAĆ, MUSIMY ROZRUSZAĆ NASZE CIAŁO!

 


              ZAJĘCIA POZALEKCYJNE I LEKCJE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

            Z ZAKUPIONYMI W RAMACH PROJEKTU RAKIETKAMI TO DUŻA FRAJDA.

                                                      GRAŁOBY SIĘ I GRAŁO!