ul.Karłowicka 3,

szkola.wierzonka@gmail.com

Filtr

KONKURS JĘZYKA ANGIELSKIEGO

14 czerwca został rozstrzygnięty konkurs języka angielskiego klasy drugiej.  I miejsce zajął Leon Iwiński, II – Julia Wendland, a III – Nadia Dymiter. Aby tak dalej.

DZIEŃ RODZINY

13 czerwca odbył się już po raz trzeci w naszej szkole - Dzień Rodziny. Wspólnie z rodzicami miło spędziliśmy popołudnie. Wzięliśmy udział w warsztatach tematycznych: tanecznych, plastycznych, sportowych. Świetną zabawą było poszukiwanie skarbu. Wszyscy degustowaliśmy pyszności przygotowane przez naszych kochanych rodziców. Bardzo fajnie wypadła zumba przygotowana przez mamę Karola, za którą bardzo dziękujemy oraz wyścigi rzędów. Nasi rodzice świetnie się spisali. Daliśmy radę.

KONKURS LOGOPEDYCZNY

W konkursie logopedycznym dla klas  I – III  naszą klasę reprezentowało troje uczniów. Cała grupa zajęła miejsca na podium. Zwyciężył Kamil Nolberczak, na II uplasowali się Julia Wendland oraz Gustaw Musiał. Brawo!!!

DZIEŃ DZIECKA

W Dzień Dziecka wybraliśmy się do księgarni Św. Wojciecha w Poznaniu na warsztaty, podczas których swoją pracę przedstawiła pani ilustrator. Nasze zadanie polegało na wykonaniu pracy plastycznej, którą były pięknie zaprojektowane łyżeczki stanowiące główną część tytułu książki, której fragmenty czytała nam pani Ania. Następnie uczestniczyliśmy w warsztatach prowadzonych przez wolontariat z UAM w Poznaniu (tańce, zabawa z chustą animacyjną oraz pierwsza pomoc). Na zakończenie wycieczki wybraliśmy się na małe co nieco do McDonalds. Prezentem dla każdego z nas były kolorowe baloniki.

KONKURS PLASTYCZNY MAŁEGO PRZEWODNIKA KATOLICKIEGO

W maju ogłoszone zostały wyniki konkursu plastycznego MAŁEGO PRZEWODNIKA KATOLICKIEGO. I miejsce zajęła Nadia Harendarz, II miejsce – Gustaw Musiał, a III – Jakub Pawlus i Wojtek Goroński.

PROJEKT WOLONTARIATU STUDENCKIEGO ,,PROJEKTOR"

24 oraz 26  maja odbyły się spotkania ze studentkami, które poprowadziły w naszej klasie warsztaty w ramach projektu „Projektor''. Zajęcia były bardzo ciekawe. Na zakończenie wykonaliśmy pracę plastyczną dotyczącą marzeń – marchewkowe pole.

SPOTKANIE ZE SZTUKĄ - MAJ

24 maja odbyło się kolejne spotkanie ze sztuką. Na pamiątkę mamy piękne zdjęcie z zespołem, który uświetniał spotkanie.

WYCIECZKA DO SZRENIAWY

23 maja odbyła się zaległa wycieczka do Muzeum Rolnictwa w Szreniawie, będąca nagrodą za zajęcie II miejsca w gminnym konkursie ekologiczno – plastycznym Eko robot. Uczestniczyliśmy w lekcji muzealnej „W wiejskiej zagrodzie” , zwiedzaliśmy muzeum, byliśmy na wieży  widokowej. Było też ognisko i smażenie pysznych kiełbasek. Warto brać udział w konkursach.

WYCIECZKA DO WIOSKI INDIAŃSKIEJ

19 maja wraz z klasami I i III udaliśmy się na wycieczkę edukacyjno–rekreacyjną do Wioski Indiańskiej w Józefowie. Plan wycieczki był bardzo obszerny. Poznaliśmy życie i zwyczaje Indian i kowbojów, wzięliśmy udział w licznych konkursach, wypłukiwaliśmy złoto, poszukiwaliśmy skarbu Apaczów. Była także przejażdżka dyliżansem. Każdy otrzymał zdjęcie na stylizowanym liście gończym i zrobił zakupy w sklepiku z pamiątkami. Wycieczkę można uznać za bardzo udaną.

GMINNY KONKURS ORTOGRAFICZNY ,,JEŻYK"

15 maja odbyły się eliminacje do konkursu ortograficznego „Jeżyk”. Wzięło w nich udział 8 uczniów z naszej klasy. Test bezbłędnie napisał Leon Iwiński i to on będzie reprezentował naszą klasę jak i szkołę w etapie gminnym konkursu.

25 maja odbył się gminny etap konkursu ortograficznego „Jeżyk”. Leon otrzymał super nagrodę za udział.

WYCIECZKA DO TRÓJMIASTA

16 czerwca rozpoczęła się wycieczka do Trójmiasta. Razem z koleżankami i kolegami z klas IV i VI jechaliśmy najpierw autobusem 493 na dworzec w Kobylnicy. Wszyscy się tam spotkaliśmy. Potem z Poznania pociągiem przez ok.3 godziny do Gdańska. Jeszcze w  czwartek byliśmy na rynku oraz na Westerplatte. A w piątek też pociąg zawiózł nas do Gdyni, gdzie zwiedzaliśmy okręt wojenny ORP Błyskawica oraz uczyliśmy się, bawiąc w Centrum Nauki Eksperyment.  Potem spacerowaliśmy po molo w Sopocie.  W sobotę, czyli w ostatni już dzień byliśmy  w Gdańsku przy Żurawiu oraz szukaliśmy m.in. Złotej Bramy. Widzieliśmy tratwę z flisakami , która płynęła do Gdańska 3 tygodnie i na tym skończyła się wycieczka.

Wiktoria Nowak  Kl.V

DZIEŃ SPORTU

10 czerwca w ramach tygodnia bez książek i zeszytów w naszej szkole odbył się Dzień Sportu. Zaproponowano nam różne konkurencje m.in. skok w dal, bieg na 50 metrów i rzut lotkami do tarczy, a największą atrakcją był mecz reprezentacji naszej szkoły, którą stanowili chłopcy z klasy VI i  V, z drużyną klasy VI z Kobylnicy. Dzień w szkole zakończył się kursem pierwszej pomocy przeprowadzonym przez zawodowego ratownika.  Uczyliśmy się, jak dobrze opatrzyć ranę czy złamanie i innych  ratujących życie i zdrowie zachowań. Moim zdaniem był to wspaniały dzień.

Ernest

W BRAMIE POZNANIA

8 czerwca był wyjazd do IHOTU. Razem z klasami IV i VI jechaliśmy autobusem 493 do Kobylnicy, potem 412 do ronda Śródka. Szliśmy do muzeum pieszo. Było bardzo ciekawie, bawiliśmy się , np. budowaliśmy plan naszego miasta Poznania. Lecz także się uczyliśmy . Patrzyliśmy na plansze poglądowe. Z Bramy Poznania poszliśmy do katedry. Tam zeszliśmy do podziemi , gdzie znajdują się m.in. pozostałości grobu Mieszka I i Bolesława Chrobrego . Robiliśmy też zdjęcia Złotej Kaplicy. Bardzo mi się podobało, chciałabym pojechać tam jeszcze raz.

Wiktoria Nowak

W BIBLIOTECE W KOBYLNICY

Dnia 23 czerwca odbyła się wycieczka do biblioteki w Kobylnicy. Pojechaliśmy tam po to, żeby nauczyć się, jak być bezpiecznym w sieci, a głównie chodziło o bezpiecznego facebooka. Wybraliśmy się z koleżankami i kolegami z szóstej klasy. Przywitała nas miła Pani. Rozmawialiśmy na temat różnych portali społecznościowych. Mieliśmy grupowe zadania. Oglądaliśmy również pięć odcinków Facemana. Znalazł się  też czas na zapisanie do biblioteki. Bardzo mi się podobało w kobylnickiej bibliotece, a najbardziej śmieszne filmy. Pozdrawiam wszystkich czytelników naszej strony.

Mariusz

SMACZNE KANAPKI

W przedostatnim tygodniu przygotowaliśmy na śniadanie zdrowe, smaczne i kolorowe kanapki.

TYDZIEŃ NAUKI I SZTUKI

DZIEŃ PIERWSZY - MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZO-TECHNICZNY
Tego dnia zostaliśmy podzieleni na 9 grup. Każda grupa miała przydzielonego opiekuna. Pierwsze pięć grup wyruszyło w teren, aby ukryć skarb. Pozostałe miały za zadanie go odszukać. W międzyczasie zajmowały się wykonaniem według własnego pomysłu/projektu eko-zabawek.

DZIEŃ DRUGI - WYCIECZKA DO ICHOT-u
Zwiedzaliśmy zabytki wokół Katedry - były to zajęcia w terenie. Poznawaliśmy nowe słownictwo i ciekawe legendy.

DZIEŃ TRZECI - ARTYSTYCZNO-JĘZYKOWY
Dzień pełen wrażeń. Przygotowaliśmy sceny z obrazów, wykonaliśmy własnoręcznie instrumenty muzyczne oraz inscenizację wylosowanych bajek.

DZIEŃ CZWARTY - SPORTOWO-ZDROWOTNY
Zostaliśmy przeszkoleni z pomocy przedmedycznej. Zajęcia prowadził wykwalifikowany ratownik. Później miały miejsce zajęcia sportowe na boisku szkolnym.

Po całym tygodniu intensywnych zajęć nieco innych niż zwykle wszyscy mieliśmy dobre samopoczucie, choć zmęczenie dawało się we znaki.

SPOTKANIE Z BISKUPEM

6 czerwca obejrzeliśmy podczas spotkania z biskupem Z. Fortuniakiem przedstawienie na zakończenie projektu 1050 rocznicy Chrztu Polski.

TYDZIEŃ PROFILAKTYKI

W tym tygodniu byliśmy w Swarzędzu na przedstawieniu profilaktycznym, którego głównym tematem były emocje.

WARSZTATY W KSIĘGARNI ŚW. WOJCIECHA W POZNANIU

W Dzień Dziecka wraz z kolegami i koleżankami z oddziału przedszkolnego i kl. II uczestniczyliśmy w warsztatach w księgarni św. Wojciecha, które prowadziła p. J. Wendland - mama Julii i Weroniki. Mieliśmy okazję spotkać się z ilustratorka ksiażek p. E. Kidacka oraz wykonać fajne zakładki do ksiażek. Dzięki uprzejmości pani z księgarni mogliśmy zapoznać się z ich praca. Poznawaliśmy nowe zawody. Zanim opuściliśmy księgarnię otrzymaliśmy drobne upominki oraz ksiażkę z dedykacja i autografem ilustratorki. Następnie czekał nas spacer po Starym Rynku i przejażdżka tramwajami.

POKAZ HISTORYCZNY

W ostatnim dniu maja odbył się w naszej szkole pokaz historyczny - rekonstrukcja ,,życie i kultura w średniowieczu". Mogliśmy podczas niego poznać wiele ciekawych rekwizytów m. in. dyby i miecze.

DZIEŃ MAMY

Z okazji Dnia Mamy wykonaliśmy zgodnie z wcześniej przygotowanym projektem laurki. Wszystkim Mamom składamy najserdeczniejsze życzenia.

SIEĆ, KOBYLNICA I MY

Dnia 23 czerwca odbyła się wycieczka do biblioteki w Kobylnicy. Pojechaliśmy tam po to, żeby nauczyć się, jak być bezpiecznym w sieci, a głównie chodzi o bezpiecznego Facebooka. Wybraliśmy się tam z klasą VI. Rozmawialiśmy na temat różnych portali społecznościowych. Oglądaliśmy tam również pięć odcinków Facemana. Mieliśmy też czas na zapisanie się do biblioteki. Bardzo mi się tam podobało, bo te filmy były śmieszne. Pozdrawiam wszystkich czytelników naszej strony.

Mariusz Wiśniewski

Konkurs logopedyczny "Piękna wymowa"

W dniu 17.06.2015 r. odbył się Konkurs Logopedyczny „Piękna wymowa”. Konkurs adresowany był do uczniów uczęszczających na zajęcia logopedyczne w roku szkolnym 2014/2015.

WYGRALIŚMY

Nasz projekt ,,Zdrowo to sportowo", który napisałyśmy, biorąc udział w konkursie  w ramach rządowego programu „Bezpieczna i przyjazna szkoła”,został pozytywnie oceniony przez Kuratorium Oświaty i Wojewódzki Zespół Koordynujący powołany przez Wojewodę Wielkopolskiego w Poznaniu.

SUKCES NIEJEDNO MA IMIĘ

Tak trzeba nazwać serię występów naszej reprezentacji w kampanii ,,Uzależnia mnie tylko sport" Wielkopolska 2015. Nasza szkoła wystawiła aż cztery dwuosobowe zespoły: rodzic i dziecko.

Z PIRATAMI DOOKOŁA ŚWIATA

19 czerwca wraz z oddziałem przedszkolnym i klasa II pojechaliśmy do NENUFAR CLUB w Kościanie. Odbyliśmy tam wraz z piratami podróże dookoła świata. Szukaliśmy skarbów i przygód. Następnie wzięliśmy udział w " mini disco show ". Na zakończenie zorganizowano dla nas ognisko z pieczeniem kiełbasek.

FESTYN SPORTOWO - RODZINNY

1 czerwca przyszliśmy do szkoły z rodzicami. Były wspólne zabawy integracyjne, aerobik i wyścigi rzędów. Bawiliśmy się wesoło.

WYCIECZKA DO OWIŃSK

25 maja pojechaliśmy do Parku Orientacji Przestrzennej w Owińskach. Odbyły się tam zajęcia edukacyjne, poznawaliśmy świat za pomoca zmysłów, spacerowaliśmy po Parku Sensorycznym. Przed powrotem zdażyliśmy jeszcze pobawić się na wspaniałym placu zabaw.

WIZYTA W KINIE APOLLO

20 maja już po raz drugi wybraliśmy się do kina Apollo na przedstawienie pt: " Ekopingwiny". Przedstawienie bardzo się nam podobało, ponieważ wszyscy lubimy pingwiny z Madagaskaru.

WYCIECZKA DO POZNANIA

Podczas wycieczki odwiedziliśmy Centrum Stomatologii. Tam z  pania doktor rozmawialiśmy o pielęgnacji jamy ustnej i nauczyliśmy się prawidłowego mycia zębów. Następnie obejrzeliśmy film pod tytułem " Jak dbać o zęby".

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na Starym Mieście. Z niecierpliwościa czekaliśmy na wybicie godziny 12 i na spotkanie z Koziołkami.

SPRZATANIE ŚWIATA

Już po raz drugi w tym roku wyposażeni w worki i rękawice sprzataliśmy teren wokół szkoły.

WYCIECZKA DO MUZEUM PRZYRODNICZO - ŁOWIECKIEGO W UZARZEWIE

W czasie wizyty w muzeum przypomnieliśmy sobie zwyczaje i obrzędy wielkanocne. Uczestniczyliśmy w warsztatach plastycznych. Na zakończenie pożegnaliśmy zimę - utopiliśmy Marzannę.

DOOKOŁA BIAŁO

Nareszcie spadł śnieg i zrobiło się biało. Na boisku szkolnym ulepiliśmy pięknego bałwana.

DZIEŃ SPORTU

W dniu 01 czerwca br. w naszej szkole, z okazji Dnia Dziecka, nie odbywały się zajęcia lekcyjne. W tym dniu zamiast tradycyjnych lekcji został zorganizowany Dzień Sportu. Z tego powodu gościliśmy na naszym boisku uczniów klasy VI ze Szkoły Podstawowej w Kobylnicy. Wśród atrakcji były strzały do bramki z połowy boiska, rzuty piłką do kosza, przenoszenie worków, a także mecz rozegrany z kolegami z Kobylnicy. Uczniowie rywalizowali ze sobą w różnych dyscyplinach sportowych, jednak dla mnie najciekawszy okazał się tor przeszkód, w którym trzeba było wykonać różne zadania w jak najkrótszym czasie.

Wszyscy świetnie się bawiliśmy i dopisywały nam zarówno humory jak i piękna, słoneczna pogoda.

Kacper

NASZ KLASOWY DZIEŃ MAMY

XXX

DESZCZOWY WROCŁAW

Ulewnym deszczem żegnała uczniów klas III - VI oraz ich najbliższych  9 czerwca o siódmej rano szkoła w Wierzonce - nie nastrajało to wycieczkowiczów optymistycznie - lecz zanikającymi kroplami powitał Wrocław.

Konkurs logopedyczny w Szkole Podstawowej w Wierzonce

23 czerwca 2014 roku odbył się już po raz drugi konkurs logopedyczny pod hasłem „Wiersze i łamigłówki łatwo wpadające do główki. Wzięły w nim udział dzieci z oddziału przedszkolnego uczęszczające na terapię logopedyczną prowadzoną przez Dominikę Furman – szkolnego logopedę.

Konkurs składał się z 6 części. Dzieci zmagały się z łamigłówkami i zagadkami logopedycznymi. Wykonywały także ćwiczenia oddechowe polegające na przenoszeniu papierowych kartoników przez słomki. Największe trudności sprawiły uczestnikom „łamańce językowe” z głoską „SZ”. W ostatniej konkurencji dzieci recytowały wierszyki Jana Brzechwy o zwierzętach poznane na zajęciach. Można było usłyszeć m.in.: wiersz o „Żyrafie”, „Papudze”, „Lisie”, „Niedźwiedziu”. Komisja brała jednak pod uwagę nie tylko opanowanie pamięciowe tekstu , ale też poprawność artykulacyjną wszystkich głosek i postępy, jakie poczyniły dzieci w ciągu roku szkolnego. Wszyscy uczniowie otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz nagrody.

Pierwsze miejsce zajęła: Zuzanna Nowak, II miejsce zajął Aron Pluciński, a III miejsce Oskar Dondaj.

Gratulujemy zwycięzcom i już teraz zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie w przyszłym roku!

/Dominika Furman/

DZIEŃ SPORTU NA BOISKU I ROWERZE

Dzień Sportu w tym roku miał miejsce 30 maja, w piątek. Uczniowie klas IV i V

Szkolny Konkurs Matematyczny

W poniedziałek 10 czerwca klasy trzecie, czwarte, piąte i szóste zmagały się z zadaniami podczas  Szkolnego Konkursu Matematycznego. Przedstawiciele, wyłonieni w eliminacjach wstępnych, mieli za zadanie przygotowanie plakatu, układanie tangramów, wyszukiwanie w tekście elementów matematycznych oraz udział w sztafecie zadaniowo-sprawnościowej. Zaskoczeniem dla wszystkich było zwycięstwo najmłodszych uczestników, czyli klasy III. Szala zwycięstwa przechyliła się za sprawą kreatywności podczas opracowywania plakatu oraz pomysłowości w układaniu tangramów. Jednak dopiero dogrywka rozstrzygnęła konkurs. Gratulujemy więc uczniom klasy III, Dawidowi Czyżewskiemu, Marcinowi Jaremce, Jakubowi Michalczakowi. Drugie miejsce zajęła klasa IV za sprawą Marty Maćkowiak, Oliwiera Szcześniaka i Jakuba Martyniaka, która była najsprawniejsza w chińskiej układance (tangram). Odpowiednio miejsce trzecie i czwarte zajęła klasa VI i V. Nie było tu jednak przegranych, każda z klas wykazała się dużą sprawnością przynajmniej w jednej z konkurencji. Zwycięzca jednak może być tylko jeden!

Do następnego roku!

Tydzień Profilaktyki

TYDZIEŃ  PROFILAKTYKI

Kolejny już raz wzięliśmy udział w tej akcji organizowanej przez  Ośrodek Pomocy Społecznej w Swarzędzu. Najpierw 3 czerwca uczniowie klas 0 – III wraz z wychowawcami uczestniczyli w kolorowym przemarszu ze swarzędzkiego Rynku do plenerowej sceny przy pływalni. Zaprezentowali się wspaniale, przebrani za postacie z baśni i animowanych filmów dla dzieci, uatrakcyjniając swój przemarsz dźwiękami instrumentów perkusyjnych. Następnie zasiedli na widowni na widowni, by obejrzeć pokazy przedstawicieli różnych dyscyplin sportowych, m.in. karate i zapasów.

4.06. w kolejnej propozycji OPS-u, tzn. Talentiadzie reprezentowali nas: Kacper Ciemny z kl. VI grający na keyboardzie oraz Julia Panek z kl. I, która zaprezentowała niezwykle ciekawy hip – hopowy układ taneczny. Jej występ tak spodobał się publiczności, że bisowała.

Silną piętnastoosobową drużynę (uczniowie klasy III i IV) wystawiliśmy 5 czerwca do udziału w grze miejskiej o charakterze bajkowo – edukacyjnym. Okazaliśmy się prawie bezkonkurencyjni, ostatecznie zajmując II miejsce; czeka nas za nie atrakcyjna nagroda. To już tradycja, bowiem rokrocznie plasujemy się na podium.

Także w środę uczniowie kl. V odwiedzili wraz z panem policjantem  sklepy w Wierzonce i Karłowicach, wręczając i prosząc o ekspozycję plakatów o treści profilatycznej.

Tydzień zamknęły 6 czerwca występy wokalne zatytułowane ,,Śpiewać każdy może”. Na scenie plenerowej w Swarzędzu reprezentowali nas: Zuzia Mikołajczak z ,,Fantazją” i uczniowie kl. III przedstawiający muzyczną interpretacją ,,Kaczki dziwaczki”.

Podsumowując akcję zaproponowaną przez OPS, której koordynatorem w naszej szkole była pani Genia Springer, możemy powiedzieć, że było jak zwykle ciekawie, pożytecznie, barwnie i wesoło. Zmobilizowaliśmy się wszyscy, za co dziękujemy.         mm